ORDEN 3/2013, de 21 de febrero, del conseller de Presidencia y Agricultura, Pesca, Alimentación y Agua y vicepresidente del Consell, por la que se convoca la concesión de 29 becas para la realización de prácticas profesionales en materia de comunicación en las dependencias de la Generalitat, durante el ejercicio 2013-2014

La Presidencia de la Generalitat, en el marco de la política dirigida a la mejora y especialización profesional de titulados en Ciencias de la Información, entiende adecuado para completar su formación el acercarles al conocimiento práctico de la Administración pública, por lo que, al amparo de lo establecido en el Decreto 132/2009, de 4 de septiembre, del Consell, por el que se regula la concesión de becas, y la Orden 17/2011, de 6 de mayo, de la Conselleria de Justicia y Administraciones Públicas, por la que se desarrolla el capítulo II de este decreto, y en la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, convoca la concesión de becas para que jóvenes titulados puedan acceder a la realización de prácticas profesionales en dicha/s materia/s en sus dependencias.
La anterior actuación se encuentra recogida en los objetivos y actividades del programa 462.10, Becas para Prácticas Profesionales en Materia de Comunicación, del estado de gastos del presupuesto de la Generalitat para el 2013.

Las ayudas que se financian de acuerdo con la presente resolución no están sujetas a la política de control de ayudas del Estado, por no reunir los requisitos del artículo 107 del Tratado de Funcionamiento de la Unión Europea, al no afectar a la competencia en razón a la cualidad del beneficiario y al objeto de la ayuda.

En su virtud, y por delegación del president de la Generalitat, efectuada por Resolución de 30 de diciembre de 2011, por la que delega la firma de determinadas resoluciones y actos, en el conseller de Presidencia, resuelvo:

Primero

Convocar la concesión, en régimen de concurrencia competitiva, de 29 becas para completar la formación de titulados en materia de comunicación, mediante la realización de prácticas profesionales en dependencias de la Generalitat durante el ejercicio 2013 y 2014.

Segundo

Aprobar las bases que se adjuntan como anexo de la presente orden, las cuales regirán en dicha convocatoria.

Tercero

El importe global máximo destinado a la concesión de las becas que se convocan mediante la presente resolución será de trescientos sesenta y ocho mil setecientas noventa y nueve euros con veinte céntimos de euro (368.799,20 ), de los cuales doscientos treinta mil setecientos sesenta y cuatro euros con ochenta céntimos de euro (230.764,80 ) serán financiados con cargo a la línea T0592000, aplicación presupuestaria 05.03.01.462.10, del ejercicio 2013, y los ciento treinta y ocho mil treinta y cuatro euros con cuarenta céntimos de euro restantes (138.034,40 ), con cargo a la misma línea y aplicación presupuestaria del ejercicio 2014, quedando condicionada la eficacia de esta convocatoria a la existencia de crédito adecuado y suficiente en el presupuesto de la anualidad correspondiente al ejercicio 2014.

Contra la presente orden que pone fin a la vía administrativa se podrá interponer potestativamente recurso de reposición ante el mismo órgano que ha dictado el acto, en el plazo de un mes contado desde el día siguiente a su publicación, de conformidad con lo previsto en los artículos 116 y 117 de la Ley 30/1992, de 26 de noviembre, del Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Común, o bien recurso contencioso-administrativo ante la Sala de lo Contencioso-Administrativo del Tribunal Superior de Justicia de la Comunitat Valenciana, en el plazo de dos meses contados desde el día siguiente a su publicación, de conformidad con lo establecido en los artículos 10 y 46 de la Ley 29/1998, de 13 de julio, Reguladora de la Jurisdicción Contenciosa Administrativa. No pudiendo simultanearse ambos recursos y sin perjuicio de que se utilice cualquier otra vía que se considere oportuna.

Valencia, 21 de febrero de 2013

El conseller de Presidencia y Agricultura, Pesca, Alimentación y Agua, y vicepresidente del Consell,

JOSÉ CISCAR BOLUFER

Bases de la convocatoria para la concesión de 29 becas para completar la formación de titulados en materia de comunicación, mediante la realización de prácticas profesionales en las dependencias de la Generalitat, durante el ejercicio 2013 y 2014

Primera. Objeto

Las becas que se regulan en estas bases tienen por objeto completar y desarrollar la formación académica de jóvenes titulados en Ciencias de la Información, ramas Periodismo, imagen y Sonido y Comunicación Audiovisual, a través de la realización de prácticas profesionales en organismos y unidades dependientes de la Generalitat, en aquellas tareas relacionadas con dicha titulación que sean adecuadas para adquirir formación complementaria y especialización.

Segunda. Número y organismo en que se efectuarán las prácticas

1. Se convocan 29 becas, de acuerdo con las siguientes clases: clase PE (Periodistas) y clase AU (Audiovisuales).

2. Las personas beneficiarias de las becas realizarán sus prácticas en cualquiera de los organismos o unidades dependientes de la Generalitat en la Comunitat Valenciana.

Tercera. Requisitos que deben reunir los solicitantes

1. Las personas que soliciten participar en la convocatoria deberán reunir los requisitos siguientes, a la fecha de finalización del plazo de presentación de solicitudes:

a) No ser mayor de 35 años.

b) Estar en posesión del título de licenciado o graduado, indicado a continuación, expedido u homologado por las autoridades españolas correspondientes y que no hayan transcurrido más de cinco años desde su obtención.

Clase PE: licenciatura o grado en Ciencias de la Información, rama licenciatura o grado en Periodismo, o licenciatura o grado en Comunicación Audiovisual.

Clase AU: licenciatura o grado en Ciencias de la Información, rama de Imagen Audiovisual y Auditiva o licenciatura o grado en Comunicación Audiovisual.

c) No haber sido beneficiario de becas de prácticas profesionales en la Generalitat por un periodo igual o superior a 36 meses.

d) No hallarse incurso en las prohibiciones para obtener la condición de beneficiario, establecidas en el artículo 13 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.

2. No podrán optar estas becas quienes en el momento de publicarse la convocatoria ya estén disfrutando de una beca de prácticas profesionales en la Generalitat, salvo que se concurra a la misma beca que se está disfrutando o que resten menos de dos meses para su finalización

Cuarta. Duración de la beca y prórroga

1. El periodo de duración de las becas será de 12 meses desde la fecha que se indique en la resolución de concesión, que será objeto de publicación en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, fecha de inicio que no podrá ser anterior al 16 de abril de 2013.

2. El período de duración podrá prorrogarse por el conseller de Presidencia y Agricultura, Pesca, Alimentación y Agua y Vicepresidente del Consell, sin necesidad de nueva convocatoria, por un periodo máximo de 12 meses adicionales siempre que exista disponibilidad presupuestaria correspondiente y el desarrollo de la actividad que se esté efectuando así lo requiera o aconseje.

Quinta. Dotación económica individual y pago de la beca

1. La dotación económica de cada una de las becas será de 1.000 euros mensuales brutos.

Sobre dicho importe habrá de practicarse la retención correspondiente a cuenta del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas, así como la correspondiente cotización a la Seguridad Social en los términos establecidos en el Real Decreto 1493/2011, de 24 de octubre, y las demás que, en su caso, pudieran corresponder.

2. En caso de prorroga de las becas, en el segundo periodo la cuantía procedente será la que resulte aplicable de acuerdo con la resolución a que se refiere el artículo 17.1 del Decreto 132/2009, de 4 de septiembre, del Consell, por el que se regula la concesión de becas, que este vigente en dicho periodo.

3. Las cantidades abonadas en ningún caso tendrán el carácter de salario o retribución, sino de ayuda económica para los gastos que la beca comporta.

4. Durante el período de vigencia de la beca y con el fin de que la cuantía de la ayuda concedida no se vea indirectamente mermada, se podrán abonar ayudas complementarias para compensar los gastos derivados de la asistencia a cursos, seminarios, eventos u otras actividades que, a consideración del tutor o tutora responsables de la formación, se entiendan necesarios o convenientes a los propósitos de la misma. En este caso, dichos gastos les serán resarcidos en los términos que para el personal de la Generalitat y el adscrito funcionalmente al servicio de la misma establece el Decreto 24/1997, de 11 de febrero del Consell de la Generalitat, sobre indemnizaciones por razón del servicio y gratificaciones por servicios extraordinarios.

La aplicación de dicha normativa se referirá únicamente a los conceptos y cuantías que deban ser resarcidos sin que ello implique una modificación en la relación jurídica del becario con la Administración.

5. El importe de las becas se abonará mensualmente, previa certificación de la persona titular de la Dirección General de Relaciones Informativas.

Sexta. Plazo, lugar y forma de presentación de las solicitudes

1. El plazo de presentación de solicitudes será de 15 días hábiles, contados a partir del día siguiente al de la publicación de esta convocatoria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

2. Las personas aspirantes a obtener una beca presentarán la solicitud exclusivamente por vía electrónica, Para ello accederán a la sede electrónica de la Generalitat, https:/sede.gva.es, pincharán en el apartado «servicios on-line» y buscarán el trámite de solicitud de beca diseñado al efecto. Para poder realizar la presentación, el solicitante deberá disponer de firma electrónica, mediante el certificado reconocido para ciudadanos emitido por la Agencia de Tecnología y Certificación Electrónica (www.accv.es) o del DNI electrónico.

En dicho trámite, se especificará la especialidad o clase de beca a la que se opta, así como el currículum, con el fin de poder obtener la autobaremación inicial de los méritos presentados de forma automática. Se presentará una solicitud por cada una de las modalidades de beca a la que se presente

En caso de presentación de más de una solicitud para una determinada convocatoria, únicamente se tendrá en cuenta la última presentada, archivándose las anteriores

3. Existe un correo de asistencia técnica, generalitat_en_red@gva. es, destinado a solventar cualquier problema técnico relacionado con la presentación electrónica de dicha solicitud.

4. El formulario de solicitud incorpora una declaración responsable, mediante la cual el solicitante manifiesta bajo su responsabilidad que todos los datos recogidos en la solicitud y en el currículum que adjunta son verídicos y que se encuentra en posesión de la documentación que así lo acredita, quedando a disposición de la Generalitat para la comprobación, control e inspección que se estimen oportunos. A tenor de lo dispuesto en el artículo 71 bis de la Ley 30/1992, la inexactitud, falsedad u omisión, de carácter esencial, en cualquier dato, ó manifestación, en dicha declaración responsable, así como la falta de acreditación de los requisitos exigidos, determinará la imposibilidad de continuar en la convocatoria.

5. Igualmente, incluye una autorización para que la Administración obtenga directamente la acreditación del cumplimiento de las obligaciones tributarias y con la Seguridad Social previstas en los artículos 18 y 19, respectivamente, del Real Decreto 887/2006, de 21 de julio, por el que se aprueba el Reglamento de la Ley 38/2003, General de Subvenciones (BOE 176, 25.07.2006).

6. Asimismo, el formulario contiene una indicación de que los datos de carácter personal contenidos en el mismo podrán ser incluidos en un fichero para su tratamiento por el titular responsable del mismo, en el uso de las funciones propias que tenga atribuidas y en el ámbito de sus competencias. A su vez, se informa a los interesados de la posibilidad de ejercer los derechos de acceso, rectificación, cancelación y oposición, todo ello de conformidad con lo dispuesto en el artículo 5 de la Ley Orgánica 15/1999, de Protección de Datos de Carácter Personal (BOE 298, 14.12.1999).

7. La presentación de la solicitud en el registro electrónico se podrá acreditar mediante el recibo expedido por este de modo automático. Se podrá recuperar dicho justificante de registro accediendo al área personal (https:/www.tramita.gva.es/cdc/), apartado «solicitudes entregadas». A los efectos del cómputo de plazos, será válida y producirá efectos jurídicos la fecha de entrada que se consigne en el recibo expedido por el registro electrónico. La Generalitat garantiza que la fecha y hora asignada en el recibo es la hora oficial que establece el Real Instituto y Observatorio de la Armada. La recepción en día inhábil a la unidad correspondiente se entiende efectuada el primer día hábil siguiente. Se consideran inhábiles los que tengan la condición de fiestas oficiales en la Comunitat Valenciana.

8. La presentación de la solicitud para optar a estas becas implicará la aceptación por la persona solicitante de las bases de esta convocatoria.

9. Si la solicitud presentada en plazo no reuniera los requisitos indicados en esta convocatoria o no fuera aportada alguna documentación de la exigida en ella se requerirá al interesado para su subsanación en el plazo máximo de 10 días hábiles, indicándole que si no lo hiciera se le tendrá por desistido de su solicitud. Dicha subsanación se realizará también de forma electrónica seleccionado el trámite creado a tal efecto.

10. Con el fin de reducir cargas administrativas a los interesados, junto a la solicitud y el currículum no se acompañará documentación alguna.

11. El solicitante podrá realizar el seguimiento de la tramitación de la beca, accediendo a la sede electrónica y seleccionando el trámite de consulta de beca creado a tal efecto.

12. Los solicitantes que hayan sido seleccionados para la fase de entrevista deberán presentar la documentación acreditativa de los méritos detallados en el currículum en el momento de la entrevista. Esta documentación es la siguiente:

a) Título de licenciado o graduado homologado en España, de los exigidos en la base tercera, apartado 1, letra b de esta convocatoria.

b) Expediente académico compulsado con la nota media oficial

c) Documentación acreditativa de los méritos alegados en el currículum vítae.

d) Documentación que acredite encontrarse en alguno de los supuestos establecidos en el apartado 2, de la base octava, que determinan la preferencia de la concesión de la beca en caso de empate en la valoración.

Todos los documentos serán originales o fotocopias compulsadas.

13. Los méritos no suficientemente acreditados no serán tenidos en cuenta a efectos de su valoración. El cumplimiento temporal de los méritos se entenderá referido a la fecha de finalización del plazo de presentación de solicitudes.

14. Si en cualquier momento del proceso llega a conocimiento de la comisión evaluadora correspondiente que alguno de los solicitantes no posee la totalidad de los requisitos exigidos, deberá requerirle la acreditación de tales requisitos para que los aporte en el plazo máximo de 10 días hábiles. En caso de que no fueran acreditados en dicho plazo, quedará excluido del proceso, previa indicación de las inexactitudes o falsedades formuladas por el solicitante.

Séptima. Comisión evaluadora y proceso de selección

1. Para el examen de las solicitudes de beca y elaboración de las oportunas propuestas se constituirá una comisión evaluadora que estará formada por:

Persona titular de la Secretaria Autonómica de Comunicación, que actuará como presidente de la comisión, o persona que se designe en su sustitución.

Persona titular de la Dirección General de Relaciones Informativas.

Persona titular de la jefatura del Servicio de Difusión de la Acción del Consell.

Persona titular de la jefatura del Servicio de Planificación y Análisis Informativo.

Persona funcionaria periodista adscrito al cuerpo técnico de periodistas, que actuará como secretaria de la comisión.

2. Los miembros de la comisión podrán ser asesorados por el personal técnico o profesional que se considere necesario, que podrá asistir con voz pero sin voto.

3. La comisión adaptará su funcionamiento a lo establecido en la convocatoria y en la Ley de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común, en lo que respecta a la composición y funcionamiento de los órganos colegiados, tomando sus acuerdos por mayoría simple, y levantará actas de las sesiones que celebre y de los acuerdos que adopte.

4. La comisión evaluadora se reunirá dentro de los 15 días siguientes a la terminación del plazo de presentación de solicitudes. La selección de los becarios se ordenará en primer lugar de acuerdo con la puntuación obtenida en la autobaremación, en base a los méritos requeridos en la base octava de esta convocatoria.

5. A la vista de los méritos alegados en el currículum, la comisión evaluadora valorará los mismos de acuerdo con la información obtenida en la autobaremación que se obtendrá de forma automática al cumplimentar el currículum, y publicará durante 10 días el listado provisional, ordenado según la puntuación obtenida por todos los aspirantes, para la fase de alegaciones, en la sede electrónica o portal institucional de la Generalitat en Internet, www.gva.es, o en la página web de la Secretaría Autonómica de Comunicación, www.comunica.gva.es.

Tanto esta como las sucesivas publicaciones se efectuarán en dicho medio.

Los candidatos que obtengan la mejor puntuación serán convocados para la realización de una entrevista de conformidad con lo establecido en la base octava.

6. Finalizado el proceso de selección, la comisión evaluadora, en el plazo de 10 días, elaborará una propuesta de resolución que contendrá la relación de beneficiarios y beneficiarias, así como una bolsa de reserva constituida por los aspirantes que no resulten adjudicatarios de las becas, priorizada por orden de puntuación para cubrir las vacantes que puedan surgir durante el periodo de disfrute. Asimismo se incluirá una relación de los aspirantes cuyas solicitudes han sido desestimadas, indicando las causas que han motivado su denegación.

Octava. Baremo para evaluar los méritos personales

1. En la convocatoria regulada por estas bases serán tenidos en cuenta los siguientes criterios de valoración con la ponderación que se establece:

A) Expediente académico: se valorará hasta un máximo de 13 puntos.

1) Nota medida ponderada del expediente académico: Se valorará entre 5 y 10 puntos.

Cuando la ponderación esté realizada con una puntuación 0-4 se aplicará lo dispuesto en apartado 13.4 y 5 del Real Decreto 1267/1994, de 10 de junio, por el que se modifica el Real Decreto 1497/1987, de 27 de noviembre, por el que se establecen las directrices generales comunes de los planes de estudios de los títulos universitarios de carácter oficial.

2) Otros títulos académicos oficiales que no constituyan un requisito para la concesión: Se valorará hasta un máximo de 3 puntos a razón de:

Doctor: 2 puntos.

Otras licenciaturas: 1 punto.

B) Valenciano: se valorará hasta un máximo de 2,50 puntos.

1) Sólo se valorarán los certificados expedidos u homologados por la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, con arreglo a la siguiente escala, y puntuándose exclusivamente el nivel más alto acreditado:

Oral: 0,25 puntos.

Elemental: 0,50 puntos.

Medio: 0,75 puntos.

Superior: 1,00 punto.

2) Especialidad de Corrección de Textos: 0,50 puntos.

3) Especialidad en Lenguaje en Medios de Comunicación: 0,50 puntos.

4) Especialidad en Lenguaje Administrativo: 0,50 puntos.

C) Conocimiento de idiomas de la Unión Europea: se valorará hasta un máximo de 1 punto.

1) Se valorará cada nivel superado, de acuerdo con el Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas, A1 A2 B1 B2 C1, con 0,20 puntos.

La puntuación máxima que se podrá obtener para el conjunto de los idiomas y cursos acreditados será de 1 punto. Sólo se valorarán los títulos expedidos por las escuelas oficiales de idiomas, universidades, ministerios o cualquier organismo oficial acreditado. En el caso de que el conocimiento de un idioma se acredite por título universitario y haya sido valorado en el apartado A.2 no se podrá computar también en este apartado.

D) Conocimientos adicionales: se valorará hasta un máximo de 4 puntos.

1) Cursos de formación relacionados con el objeto de la beca, hasta un máximo de 4 puntos.

Se valorarán los cursos de formación y perfeccionamiento de duración igual o superior a 15 horas que hayan sido cursados o impartidos por el interesado, con arreglo a la siguiente escala:

a) De 200 o más horas: 3,00 puntos.

b) De 100 o más horas: 2,00 puntos.

c) De 75 o más horas: 1,50 puntos.

d) De 50 o más horas: 1,00 punto.

e) De 25 o más horas: 0,50 puntos.

f) De 15 o más horas: 0,20 puntos.

Los centros de formación que impartan cursos deben ser organismos oficiales o centros reconocidos.

En ningún caso se puntuarán en el presente subapartado ni en el apartado C anterior los cursos de valenciano y de idiomas.

E) Entrevista: se valorará hasta un máximo de 6,15 puntos.

La comisión evaluadora valorará los conocimientos sobre la actualidad política, social y económica de la Comunitat Valenciana, así como de la Generalitat.

Para los aspirantes a la beca de audiovisuales, con la misma baremación, la entrevista contará además de una prueba de conocimientos teórico-prácticos.

Mediante acuerdo de la comisión se establecerá la puntuación mínima para realizar la entrevista.

2. En caso de empate se resolverá, por este orden, a favor de la persona que en el momento de presentación de solicitudes haya acreditado el reconocimiento del órgano competente de tener una discapacidad, el ser victima de violencia de género o de acciones terroristas.

Novena. Plazo de resolución y notificación. Órgano competente para la ordenación, instrucción y resolución del procedimiento

1. El plazo máximo para dictar y notificar la resolución sobre las solicitudes formuladas será de tres meses a contar desde la fecha de publicación de esta convocatoria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, sin perjuicio de la ampliación de los plazos en los términos previstos en el artículo 42 de la Ley de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común.

2. En caso de que transcurra el plazo establecido sin que se haya dictado y notificado resolución expresa, las personas interesadas podrán entender desestimadas sus solicitudes por silencio administrativo, de conformidad con lo establecido en el artículo 55 de la Ley 9/2001, de 27 de diciembre, de la Generalitat, de Medidas Fiscales, de Gestión Administrativa y Financiera, y de Organización de la Generalitat.

3. La resolución de concesión se dictará, por delegación del president de la Generalitat, efectuada por Resolución de 30 de diciembre de 2011, por el conseller de Presidencia y Agricultura, Pesca, Alimentación y Agua y vicepresidente del Consell, y se publicará en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

4. La publicación de esta resolución surtirá los efectos de notificación a las personas interesadas, de acuerdo con lo dispuesto en los artículos 58 y 59.6 de la Ley de Régimen Jurídico de las Administraciones Públicas y del Procedimiento Administrativo Común, y se insertará la información correspondiente en la sede electrónica o portal institucional de la Generalitat en Internet (www.gva.es), o en la página webwww.comunica.gva.es.

Diez. Derechos y obligaciones de la persona beneficiaria

1. El becario deberá estar al corriente en el cumplimiento de sus obligaciones tributarias y frente a la Seguridad Social, todo ello con anterioridad a dictarse la propuesta de resolución de concesión de la beca, de conformidad con lo establecido en el artículo 14.1.e, de la Ley 38/2003, General de Subvenciones, para lo que autoriza expresamente a la Administración para su obtención directa al suscribir el modelo de solicitud.

2. La persona beneficiaria de la beca está obligada a incorporarse al departamento que se le indique en el plazo establecido, a realizar la actividad que ha motivado la concesión durante el período de disfrute, y guardar el debido secreto y confidencialidad de los asuntos en que intervenga, así como a cumplir las obligaciones establecidas tanto en el artículo 14 de la Ley General de Subvenciones como en la propia convocatoria.

3. La persona beneficiaria está obligada a aceptar la concesión de la beca y renunciar a cualquier otra beca coetánea que se disfrute.

4. Mediante la aceptación de las bases de la convocatoria los becarios ceden gratuitamente y de forma indefinida los resultados que se obtengan como consecuencia del desarrollo de las becas, así como la memoria final en su caso, a la entidad concedente de la beca, que se reserva el derecho de su publicación y utilización, salvo que las bases de la convocatoria, razonadamente, o la normativa aplicable en determinadas materias dispongan otra cosa.

5. Finalizado el plazo de duración de la beca, y con el informe favorable del tutor o tutora, se expedirá el correspondiente certificado de aptitud y aprovechamiento a favor del becario o becaria.

6. Durante el periodo de disfrute de la beca, la persona beneficiaria deberá desempeñar las prácticas con un horario máximo de 30 horas semanales, que se distribuirán de la forma en que se organice por parte de tutor o tutora del órgano que ejerce la tutela, advirtiendo el hecho de que las prácticas pueden ser inclusive en días festivos y que podrá realizarse en cualquier organismo de la Generalitat en todo el territorio de la Comunitat Valenciana.

Once. Obligaciones de la entidad concedente

Son obligaciones de la Presidencia de la Generalitat en relación con las becas concedidas con arreglo a estas bases:

a) Proporcionar el apoyo necesario y facilitará la utilización de los medios, instrumentos y equipos que resulten precisos para el normal desarrollo de la actividad objeto de esta beca.

b) Designará un tutor o tutora que coordinará y orientará las actividades a realizar por los becarios, asignará las funciones a realizar en el curso de sus prácticas, realizará el seguimiento y apoyo necesario, resolviendo las dudas que puedan surgir, y evaluará su aprovechamiento.

c) Velar por el desarrollo adecuado del programa de formación.

d) Dar de alta a las personas adjudicatarias de estas becas y cotizar lo correspondiente a la Seguridad Social.

e) Expedir el correspondiente certificado de aptitud y aprovechamiento a favor del becario o becaria, tras la finalización del plazo de la beca y tras informe favorable del tutor o tutora.

Doce. Situaciones de la persona beneficiaria de la beca y régimen de incompatibilidades

1. Cuando el beneficiario o beneficiaria de la beca sea un empleado de la Generalitat, quedará en la situación administrativa que proceda, de acuerdo con la normativa correspondiente en materia de función pública.

2. Cuando el beneficiario no mantenga ninguna relación con la Generalitat, la concesión y aprovechamiento de la beca no implicará ninguna vinculación laboral o administrativa con el departamento o entidad de la Generalitat que la otorgue.

3. Las becas objeto de la presente convocatoria son incompatibles con el desempeño de cualquier otra beca o ayuda, así como con la realización de cualquier otra actividad laboral remunerada que suponga concurrencia con el objeto y dedicación de la beca o que impida el cumplimiento de las obligaciones derivadas del normal desarrollo de la misma.

Trece. Facultades de interpretación e incidencias

1. El conseller de Presidencia y Agricultura, Pesca, Alimentación y Agua y vicepresidente del Consell, por delegación del president de la Generalitat, efectuada por Resolución de 30 de diciembre de 2011, resolverá tanto las dudas como los conflictos que pudieran plantear los becarios y las becarias en el ejercicio de su función, o las unidades administrativas que les tutelen. Al mismo tiempo, resolverá las incidencias que se produzcan durante el periodo de disfrute de las becas previa audiencia del interesado.

2. La renuncia a la beca supondrá la pérdida de todos los derechos inherentes a la misma y, por tanto, su importe dejará de percibirse a partir de ese momento.

3. En caso de producirse alguna renuncia a la beca concedida, el conseller de Presidencia y Agricultura, Pesca, Alimentación y Agua y vicepresidente del Consell procederá a cubrir las vacantes que pudieran producirse, sirviéndose para ello de la bolsa de reserva que resulte del procedimiento de selección previamente efectuado y en el orden establecido en la misma.

4. En los supuestos en que por razón de parto, adopción o acogimiento se interrumpa el periodo de duración establecido, la persona interesada continuará devengando y percibiendo el importe de la beca otorgada y recuperará con posterioridad el periodo interrumpido.

Igualmente, en casos de ingreso hospitalario prolongado se recuperará con posterioridad el tiempo de prácticas interrumpido.

Catorce. Pérdida del derecho al cobro y reintegro

1. Se producirá la pérdida del derecho al cobro total o parcial de la beca en el supuesto de falta de justificación o de concurrencia de algunas de las causas previstas en el artículo 37 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones.

2. Procederá el reintegro de la cantidad percibida y la exigencia del interés de demora correspondiente desde el momento del pago de la ayuda hasta la fecha en que se acuerde la procedencia del reintegro, de acuerdo con lo dispuesto en el artículo 37 de la Ley 38/2003, de 17 de noviembre, General de Subvenciones, así como en los siguientes casos:

a) Cuando se destine la cantidad percibida a otros fines diferentes al objeto de la ayuda.

b) Cuando se incurra en alguno de los casos de incompatibilidad de la beca establecidos en la base doce.

3. En la tramitación de los procedimientos se garantizará en todo caso el derecho de audiencia a la persona interesada.

VERSION EN VALENCIANO

La Presidència de la Generalitat, en el marc de la política dirigida a la millora i l'especialització professional de titulats en Ciències de la Informació, entén adequat, per a completar la seua formació, acostar-los al coneixement pràctic de l'Administració pública, per la qual cosa, a l'empara d'allò que establixen el Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, l'Orde 17/2011, de 6 de maig, de la Conselleria de Justícia i Administracions Públiques, per la qual es desplega el capítol II d'este decret, i la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, convoca la concessió de beques perquè jóvens titulats puguen accedir a la realització de pràctiques professionals en les dites matèries en les seues dependències.

L'anterior actuació es troba recollida en els objectius i les activitats del programa 462.10, Beques per a Pràctiques Professionals en Matèria de Comunicació, de l'estat de gastos del pressupost de la Generalitat per al 2013.

Les ajudes que es financen d'acord amb esta resolució no estan subjectes a la política de control d'ajudes de l'Estat, perquè no tenen els requisits de l'article 107 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea, ja que no afecten la competència per raó de la qualitat del beneficiari i de l'objecte de l'ajuda.

En virtut d'això, i per delegació del president de la Generalitat, efectuada per la Resolució de 30 de desembre de 2011, per la qual delega la firma de determinades resolucions i actes en el conseller de Presidència, resolc:

Primer

Convocar la concessió, en règim de concurrència competitiva, de 29 beques per a completar la formació de titulats en matèria de comunicació, mitjançant la realització de pràctiques professionals en dependències de la Generalitat durant l'exercici 2013 i 2014.

Segon

Aprovar les bases que s'adjunten com a annex d'esta orde, les quals regiran en l'esmentada convocatòria.

Tercer

L'import global màxim destinat a la concessió de les beques que es convoquen per mitjà d'esta resolució serà de tres-cents seixanta-huit mil set-centes noranta-nou euros amb vint cèntims d'euro (368.799,20 ), dels quals dos-cents trenta mil set-cents seixanta-quatre euros amb huitanta cèntims d'euro (230.764,80 ) seran finançats a càrrec de la línia T0592000, aplicació pressupostària 05.03.01.462.10, de l'exercici 2013, i els cent trenta-huit mil trenta-quatre euros amb quaranta cèntims d'euro restants (138.034,40 ), a càrrec de la mateixa línia i aplicació pressupostària de l'exercici 2014, i l'eficàcia d'esta convocatòria quedarà condicionada a l'existència de crèdit adequat i suficient en el pressupost de l'anualitat corresponent a l'exercici 2014.

Contra esta orde, que posa fi a la via administrativa, es podrà interposar potestativament recurs de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat l'acte, en el termini d'un mes comptat des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que preveuen els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Comú, o bé recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la seua publicació, de conformitat amb el que establixen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa. No es poden simultaniejar ambdós recursos, i sense perjuí que s'utilitze qualsevol altra via que es considere oportuna.

València, 21 de febrer de 2013

El conseller de Presidència i

Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua,

i vicepresident del Consell,

JOSÉ CISCAR BOLUFER

Bases de la convocatòria per a la concessió de 29 beques per a completar la formació de titulats en matèria de comunicació, per mitjà de la realització de pràctiques professionals en les dependències de la Generalitat, durant l'exercici 2013 i 2014

Primera. Objecte

Les beques que es regulen en estes bases tenen com a objectiu completar i desenrotllar la formació acadèmica de jóvens titulats en Ciències de la Informació, branques Periodisme, Imatge i So i Comunicació Audiovisual, a través de la realització de pràctiques professionals en organismes i unitats dependents de la Generalitat, en aquelles tasques relacionades amb la dita titulació que siguen adequades per a adquirir formació complementària i especialització.

Segona. Número i organisme en què s'efectuaran les pràctiques

1. Es convoquen 29 beques, d'acord amb les classes següents: classe PE (Periodistes) i classe AU (Audiovisuals).

2. Les persones beneficiàries de les beques realitzaran les seues pràctiques en qualsevol dels organismes o unitats dependents de la Generalitat a la Comunitat Valenciana.

Tercera. Requisits que han de tindre els sol·licitants

1. Les persones que sol·liciten participar en la convocatòria hauran de reunir els requisits següents, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds:

a) No ser major de 35 anys.

b) Estar en possessió del títol de llicenciat o graduat, indicat a continuació, expedit o homologat per les autoritats espanyoles corresponents i que no hagen transcorregut més de cinc anys des de la seua obtenció.

Classe PE: llicenciatura o grau en Ciències de la Informació, branca llicenciatura o grau en Periodisme, o llicenciatura o grau en Comunicació Audiovisual.

Classe AU: llicenciatura o grau en Ciències de la Informació, branca d'Imatge Audiovisual i Auditiva o llicenciatura o grau en Comunicació Audiovisual.

c) No haver sigut beneficiari de beques de pràctiques professionals en la Generalitat per un període igual o superior a 36 mesos.

d) No trobar-se incurs en les prohibicions per a obtindre la condició de beneficiari, establides en l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

2. No podran optar a estes beques els qui en el moment de publicarse la convocatòria ja estiguen gaudint d'una beca de pràctiques professionals en la Generalitat, llevat que es concórrega a la mateixa beca de què s'està gaudint o que falten menys de dos mesos perquè finalitze.

Quarta. Duració de la beca i pròrroga

1. El període de duració de les beques serà de 12 mesos des de la data que s'indique en la resolució de concessió, que serà objecte de publicació en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, data d'inici que no podrà ser anterior al 16 d'abril de 2013.

2. El període de duració podrà prorrogar-se pel conseller de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua i vicepresident del Consell, sense necessitat de nova convocatòria, per un període màxim de 12 mesos addicionals sempre que hi haja disponibilitat pressupostària corresponent i el desenrotllament de l'activitat que s'estiga efectuant així ho requerisca o aconselle.

Quinta. Dotació econòmica individual i pagament de la beca

1. La dotació econòmica de cada una de les beques serà de 1.000 euros mensuals bruts.

Sobre el dit import haurà de practicar-se la retenció corresponent a compte de l'Impost sobre la Renda de les Persones Físiques, així com la corresponent cotització a la Seguretat Social en els termes establits en el Reial Decret 1493/2011, de 24 d'octubre, i les altres que, si és el cas, pogueren correspondre.

2. En cas de pròrroga de les beques, en el segon període la quantia procedent serà la que resulte aplicable d'acord amb la resolució a què es referix l'article 17.1 del Decret 132/2009, de 4 de setembre, del Consell, pel qual es regula la concessió de beques, que estiga vigent en el dit període.

3. Les quantitats pagades en cap cas tindran el caràcter de salari o retribució, sinó d'ajuda econòmica per als gastos que la beca comporta.

4. Durant el període de vigència de la beca i a fi que la quantia de l'ajuda concedida no es veja indirectament minvada, es podran pagar ajudes complementàries per a compensar els gastos derivats de l'assistència a cursos, seminaris, esdeveniments o altres activitats que, a consideració del tutor o tutora responsables de la formació, s'entenguen necessaris o convenients als propòsits d'esta. En este cas, estos gastos els seran rescabalats en els termes que per al personal de la Generalitat i l'adscrit funcionalment al seu servici establix el Decret 24/1997, d'11 de febrer, del Consell de la Generalitat, sobre indemnitzacions per raó del servici i gratificacions per servicis extraordinaris.

L'aplicació d'esta normativa es referirà únicament als conceptes i quanties que hagen de ser rescabalats, sense que això implique una modificació en la relació jurídica del becari amb l'Administració.

5. L'import de les beques es pagarà mensualment, després de la certificació de la persona titular de la Direcció General de Relacions Informatives.

Sexta. Termini, lloc i forma de presentació de les sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'esta convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

2. Les persones aspirants a obtindre una beca presentaran la sollicitud exclusivament per via electrònica, Per a això accediran a la seu electrònica de la Generalitat, https:/sede.gva.es, punxaran en l'apartat «servicis en línia» i buscaran el tràmit de sol·licitud de beca dissenyat a este efecte. Per a poder realitzar la presentació, el sol·licitant haurà de disposar de firma electrònica, per mitjà del certificat reconegut per a ciutadans emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica (www.accv.es) o del DNI electrònic.

En el dit tràmit, s'especificarà l'especialitat o classe de beca a què s'opta, així com el currículum, a fi de poder obtindre l'autobaremació inicial dels mèrits presentats de forma automàtica. S'ha de presentar una sol·licitud per cada una de les modalitats de beca a què es presente.

En cas de presentació de més d'una sol·licitud per a una determinada convocatòria, únicament es tindrà en compte l'última presentada i s'arxivaran les anteriors

3. Hi ha un correu d'assistència tècnica, generalitat_en_red@gva. es, destinat a resoldre qualsevol problema tècnic relacionat amb la presentació electrònica de la dita sol·licitud.

4. El formulari de sol·licitud incorpora una declaració responsable, per mitjà de la qual el sol·licitant manifesta sota la seua responsabilitat que totes les dades arreplegades en la sol·licitud i en el currículum que adjunta són verídiques i que es troba en possessió de la documentació que així ho acredita, i queda a disposició de la Generalitat per a la comprovació, el control i la inspecció que s'estimen oportuns. Segons el que disposa l'article 71 bis de la Llei 30/1992, la inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada, o manifestació, en l'esmentada declaració responsable, així com la falta d'acreditació dels requisits exigits, determinarà la impossibilitat de continuar en la convocatòria.

5. Igualment, inclou una autorització perquè l'Administració obtinga directament l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social previstes en els articles 18 i 19, respectivament, del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, General de Subvencions (BOE 176, 25.07.2006).

6. Així mateix, el formulari conté una indicació que les dades de caràcter personal contingudes en el este podran ser incloses en un fitxer per al seu tractament pel titular responsable d'este, en l'ús de les funcions pròpies que tinga atribuïdes i en l'àmbit de les seues competències. Al seu torn, s'informa els interessats de la possibilitat d'exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició, tot això de conformitat amb allò que disposa l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de Protecció de Dades de Caràcter Personal (BOE 298, 14.12.1999).

7. La presentació de la sol·licitud en el registre electrònic es podrà acreditar per mitjà del rebut expedit per este de manera automàtica. Es podrà recuperar el dit justificant de registre accedint a l'àrea personal (https:/www.tramita.gva.es/cdc/), apartat «sol·licituds entregades». Als efectes del còmput de terminis, serà vàlida i produirà efectes jurídics la data d'entrada que es consigne en el rebut expedit pel registre electrònic. La Generalitat garantix que la data i l'hora assignada en el rebut és l'hora oficial que establix el Reial Institut i Observatori de l'Armada. La recepció en dia inhàbil a la unitat corresponent s'entén efectuada el primer dia hàbil següent. Es consideren inhàbils els que tinguen la condició de festes oficials a la Comunitat Valenciana.

8. La presentació de la sol·licitud per a optar a estes beques implicarà l'acceptació per la persona sol·licitant de les bases d'esta convocatòria.

9. Si la sol·licitud presentada dins del termini no reunix els requisits indicats en esta convocatòria o no s'aporta alguna documentació exigida en esta, es requerirà l'interessat que l'esmene en el termini màxim de 10 dies hàbils, i se li indicarà que, si no ho fa, es considerarà que ha desistit de la seua sol·licitud. La dita esmena es realitzarà també de forma electrònica seleccionant el tràmit creat a este efecte.

10. A fi de reduir càrregues administratives als interessats, junt amb la sol·licitud i el currículum no s'acompanyarà cap documentació.

11. El sol·licitant podrà realitzar el seguiment de la tramitació de la beca, accedint a la seu electrònica i seleccionant el tràmit de consulta de beca creat a este efecte.

12. Els sol·licitants que hagen sigut seleccionats per a la fase d'entrevista hauran de presentar la documentació acreditativa dels mèrits detallats en el currículum en el moment de l'entrevista. Esta documentació és la següent:

a) Títol de llicenciat o graduat homologat a Espanya, dels exigits en la base tercera, apartat 1, lletra b d'esta convocatòria.

b) Expedient acadèmic compulsat amb la nota mitjana oficial.

c) Documentació acreditativa dels mèrits al·legats en el curriculum vitae.

d) Documentació que acredite trobar-se en algun dels supòsits establits en l'apartat 2, de la base octava, que determinen la preferència de la concessió de la beca en cas d'empat en la valoració.

Tots els documents seran originals o fotocòpies compulsades.

13. Els mèrits que no siguen acreditats suficientment no seran tinguts en compte a l'efecte de la seua valoració. El compliment temporal dels mèrits s'entendrà referit a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

14. Si en qualsevol moment del procés arriba a coneixement de la comissió avaluadora corresponent que algun dels sol·licitants no posseïx la totalitat dels requisits exigits, ha de requerir-li l'acreditació d'estos requisits perquè l'aporte en el termini màxim de 10 dies hàbils. En el cas que no siguen acreditats en el dit termini, quedarà exclòs del procés, amb indicació prèvia de les inexactituds o falsedats formulades pel sol·licitant.

Sèptima. Comissió avaluadora i procés de selecció

1. Per a l'examen de les sol·licituds de beca i l'elaboració de les oportunes propostes es constituirà una comissió avaluadora que estarà formada per:

Persona titular de la Secretaria Autonòmica de Comunicació, que actuarà com a presidenta de la comissió, o persona que es designe en la seua substitució.

Persona titular de la Direcció General de Relacions Informatives.

Persona titular de la direcció del Servici de Difusió de l'Acció del Consell.

Persona titular de la direcció del Servici de Planificació i Anàlisi Informativa.

Persona funcionària periodista adscrita al cos tècnic de periodistes, que actuarà com a secretària de la comissió.

2. Els membres de la comissió podran ser assessorats pel personal tècnic o professional que es considere necessari, que podrà assistir amb veu però sense vot.

3. La comissió adaptarà el seu funcionament al que establixen la convocatòria i la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, pel que fa a la composició i funcionament dels òrgans col·legiats, prendrà els seus acords per majoria simple i alçarà actes de les sessions que realitze i dels acords que adopte.

4. La comissió avaluadora es reunirà dins dels 15 dies següents a l'acabament del termini de presentació de sol·licituds. La selecció dels becaris s'ordenarà en primer lloc d'acord amb la puntuació obtinguda en l'autobaremació, sobre la base dels mèrits requerits en la base octava d'esta convocatòria.

5. A la vista dels mèrits al·legats en el currículum, la comissió avaluadora els valorarà d'acord amb la informació obtinguda en l'autobaremació que s'obtindrà de forma automàtica a l'omplir el currículum, i publicarà durant 10 dies el llistat provisional, ordenat segons la puntuació obtinguda per tots els aspirants, per a la fase d'al·legacions, en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en Internet, www.gva.es, o en la pàgina web de la Secretaria Autonòmica de Comunicació, www.comunica.gva.es.

Tant esta com les successives publicacions s'efectuaran en el dit mitjà.

Els candidats que obtinguen la millor puntuació seran convocats per a la realització d'una entrevista de conformitat amb el que establix la base octava.

6. Finalitzat el procés de selecció, la comissió avaluadora, en el termini de 10 dies, elaborarà una proposta de resolució que contindrà la relació de beneficiaris i beneficiàries, així com una borsa de reserva constituïda pels aspirants que no resulten adjudicataris de les beques, prioritzada per orde de puntuació, per a cobrir les vacants que puguen sorgir durant el període de gaudi. Així mateix s'inclourà una relació dels aspirants les sol·licituds dels quals han sigut desestimades, indicant les causes que han motivat la denegació.

Octava. Barem per a avaluar els mèrits personals

1. En la convocatòria regulada per estes bases seran tinguts en compte els següents criteris de valoració amb la ponderació que s'establix:

A) Expedient acadèmic: es valorarà fins a un màxim de 13 punts.

1) Nota mitjana ponderada de l'expedient acadèmic: es valorarà entre 5 i 10 punts.

Quan la ponderació estiga realitzada amb una puntuació 0-4 s'aplicarà el que disposa l'apartat 13.4 i 5 del Reial Decret 1267/1994, de 10 de juny, pel qual es modifica el Reial Decret 1497/1987, de 27 de novembre, pel qual s'establixen les directrius generals comunes dels plans d'estudis dels títols universitaris de caràcter oficial.

2) Altres títols acadèmics oficials que no constituïsquen un requisit per a la concessió: es valorarà fins a un màxim de 3 punts a raó de:

Doctor: 2 punts.

Altres llicenciatures: 1 punt.

B) Valencià: es valorarà fins a un màxim de 2,50 punts.

1) Només es valoraran els certificats expedits o homologats per la Junta Qualificadora de Coneixements de Valencià, d'acord amb la següent escala, i es puntuarà exclusivament el nivell més alt acreditat:

Oral: 0,25 punts.

Elemental: 0,50 punts.

Mitjà: 0,75 punts.

Superior: 1,00 punt.

2) Especialitat de Correcció de Textos: 0,50 punts.

3) Especialitat en Llenguatge als Mitjans de Comunicació: 0,50 punts.

4) Especialitat en Llenguatge Administratiu: 0,50 punts.

C) Coneixement d'idiomes de la Unió Europea: es valorarà fins a un màxim d'1 punt.

1) Es valorarà cada nivell superat, d'acord amb el Marc Comú Europeu de Referència per a les Llengües, A1 A2 B1 B2 C1, amb 0,20 punts.

La puntuació màxima que es podrà obtindre per al conjunt dels idiomes i cursos acreditats serà d'1 punt. Només es valoraran els títols expedits per les escoles oficials d'idiomes, universitats, ministeris o qualsevol organisme oficial acreditat. En el cas que el coneixement d'un idioma s'acredite per títol universitari i haja sigut valorat en l'apartat A.2 no es podrà computar també en este apartat.

D) Coneixements addicionals: es valorarà fins a un màxim de 4 punts.

1) Cursos de formació relacionats amb l'objecte de la beca, fins a un màxim de 4 punts.

Es valoraran els cursos de formació i perfeccionament de duració igual o superior a 15 hores que hagen sigut cursats o impartits per l'interessat, d'acord amb l'escala següent:

a) De 200 o més hores: 3,00 punts.

b) De 100 o més hores: 2,00 punts.

c) De 75 o més hores: 1,50 punts.

d) De 50 o més hores: 1,00 punt.

e) De 25 o més hores: 0,50 punts.

f) De 15 o més hores: 0,20 punts.

Els centres de formació que impartisquen cursos han de ser organismes oficials o centres reconeguts.

En cap cas es puntuaran en el present subapartat ni en l'apartat C anterior els cursos de valencià i d'idiomes.

E) Entrevista: es valorarà fins a un màxim de 6,15 punts.

La comissió avaluadora valorarà els coneixements sobre l'actualitat política, social i econòmica de la Comunitat Valenciana, així com de la Generalitat.

Per als aspirants a la beca d'audiovisuals, amb la mateixa baremació, l'entrevista comptarà a més d'una prova de coneixements teoricopràctics.

Mitjançant un acord de la comissió s'establirà la puntuació mínima per a realitzar l'entrevista.

2. En cas d'empat es resoldrà, per este orde, a favor de la persona que en el moment de presentació de sol·licituds haja acreditat el reconeixement de l'òrgan competent de tindre una discapacitat, ser víctima de violència de gènere o d'accions terroristes.

Novena. Termini de resolució i notificació. Òrgan competent per a l'ordenació, instrucció i resolució del procediment

1. El termini màxim per a dictar i notificar la resolució sobre les sol·licituds formulades serà de tres mesos a comptar de la data de publicació d'esta convocatòria en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana, sense perjuí de l'ampliació dels terminis en els termes que preveu l'article 42 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.

2. En el cas que transcórrega el termini establit sense que s'haja dictat i notificat resolució expressa, les persones interessades podran entendre desestimades les seues sol·licituds per silenci administratiu, de conformitat amb el que establix l'article 55 de la Llei 9/2001, de 27 de desembre, de la Generalitat, de Mesures Fiscals, de Gestió Administrativa i Financera, i d'Organització de la Generalitat.

3. La resolució de concessió es dictarà, per delegació del president de la Generalitat, efectuada per la Resolució de 30 de desembre de 2011, pel conseller de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua i vicepresident del Consell, i es publicarà en el Diari Oficial de la Comunitat Valenciana.

4. La publicació d'esta resolució produirà els efectes de notificació a les persones interessades, d'acord amb el que disposen els articles 58 i 59.6 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, i s'inserirà la informació corresponent en la seu electrònica o portal institucional de la Generalitat en Internet (www.gva.es), o en la pàgina web www.comunica.gva. es

Deu. Drets i obligacions de la persona beneficiària

1. El becari haurà d'estar al corrent en el compliment de les seues obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, tot això amb anterioritat a dictar-se la proposta de resolució de concessió de la beca, de conformitat amb el que establix l'article 14.1.e, de la Llei 38/2003, General de Subvencions. Per a això autoritza expressament l'Administració per a la seua obtenció directa al subscriure el model de sol·licitud.

2. La persona beneficiària de la beca està obligada a incorporar-se al departament que se li indique en el termini establit, a realitzar l'activitat que ha motivat la concessió durant el període de gaudi, i guardar el degut secret i confidencialitat dels assumptes en què intervinga, així com a complir les obligacions establides tant en l'article 14 de la Llei General de Subvencions com en la mateixa convocatòria.

3. La persona beneficiària està obligada a acceptar la concessió de la beca i renunciar a qualsevol altra beca coetània que es gaudisca.

4. Per mitjà de l'acceptació de les bases de la convocatòria els becaris cedixen gratuïtament i de forma indefinida els resultats que s'obtinguen com a conseqüència del desenrotllament de les beques, així com la memòria final si és el cas, a l'entitat concedent de la beca, que es reserva el dret de la seua publicació i utilització, llevat que les bases de la convocatòria, raonadament, o la normativa aplicable en determinades matèries disposen una altra cosa.

5. Finalitzat el termini de duració de la beca, i amb l'informe favorable del tutor o tutora, s'expedirà el corresponent certificat d'aptitud i aprofitament a favor del becari o becària.

6. Durant el període de gaudi de la beca, la persona beneficiària haurà d'exercir les pràctiques amb un horari màxim de 30 hores setmanals, que es distribuiran de la forma en què s'organitze per part del tutor o tutora de l'òrgan que exercix la tutela, i s'advertirà el fet que les pràctiques poden ser inclusivament en dies festius i que podrà realitzar-se en qualsevol organisme de la Generalitat en tot el territori de la Comunitat Valenciana.

Onze. Obligacions de l'entitat concedent

Són obligacions de la Presidència de la Generalitat en relació amb les beques concedides d'acord amb estes bases:

a) Proporcionar el suport necessari i facilitar la utilització dels mitjans, instruments i equips que resulten necessaris per al normal exercici de l'activitat objecte d'esta beca.

b) Designarà un tutor o tutora que coordinarà i orientarà les activitats a realitzar pels becaris, assignarà les funcions a realitzar en el curs de les seues pràctiques, realitzarà el seguiment i suport necessari, resolent els dubtes que puguen sorgir, i avaluarà el seu aprofitament.

c) Vetlar pel desenrotllament adequat del programa de formació.

d) Donar d'alta les persones adjudicatàries d'estes beques i cotitzar el corresponent a la Seguretat Social.

e) Expedir el corresponent certificat d'aptitud i aprofitament a favor del becari o becària, després de la finalització del termini de la beca i després d'informe favorable del tutor o tutora.

Dotze. Situacions de la persona beneficiària de la beca i règim d'incompatibilitats

1. Quan el beneficiari o beneficiària de la beca siga un empleat de la Generalitat, quedarà en la situació administrativa que siga procedent, d'acord amb la normativa corresponent en matèria de funció pública.

2. Quan el beneficiari no mantinga cap relació amb la Generalitat, la concessió i aprofitament de la beca no implicarà cap vinculació laboral o administrativa amb el departament o entitat de la Generalitat que l'atorgue.

3. Les beques objecte de la present convocatòria són incompatibles amb l'exercici de qualsevol altra beca o ajuda, així com amb la realització de qualsevol altra activitat laboral remunerada que supose concurrència amb l'objecte i dedicació de la beca o que impedisca el compliment de les obligacions derivades del seu normal desenrotllament.

Tretze. Facultats d'interpretació i incidències

1. El conseller de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua i vicepresident del Consell, per delegació del president de la Generalitat, efectuada per la Resolució de 30 de desembre de 2011, resoldrà tant els dubtes com els conflictes que pogueren plantejar els becaris i les becàries en l'exercici de la seua funció, o les unitats administratives que els tutelen. Al mateix temps, resoldrà les incidències que es produïsquen durant el període de gaudi de les beques amb audiència prèvia de l'interessat.

2. La renúncia a la beca suposarà la pèrdua de tots els drets inherents a esta i, per tant, el seu import deixarà de percebre's a partir d'eixe moment.

3. En cas de produir-se alguna renúncia a la beca concedida, el conseller de Presidència i Agricultura, Pesca, Alimentació i Aigua i vicepresident del Consell procedirà a cobrir les vacants que pogueren produirse. Per a això se servirà de la borsa de reserva que resulte del procediment de selecció prèviament efectuat i en l'orde establit en esta.

4. En els supòsits en què per raó de part, adopció o acolliment s'interrompa el període de duració establit, la persona interessada continuarà meritant i percebent l'import de la beca atorgada i recuperarà amb posterioritat el període interromput.

Igualment, en casos d'ingrés hospitalari prolongat es recuperarà amb posterioritat el temps de pràctiques interromput.

Catorze. Pèrdua del dret al cobrament i reintegrament

1. Es produirà la pèrdua del dret al cobrament total o parcial de la beca en el supòsit de falta de justificació o de concurrència d'algunes de les causes previstes en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

2. Pertocarà el reintegrament de la quantitat percebuda i l'exigència de l'interés de demora corresponent des del moment del pagament de l'ajuda fins a la data en què s'acorde la procedència del reintegrament, d'acord amb el que disposa l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, així com en els casos següents:

a) Quan es destine la quantitat percebuda a altres fins diferents a l'objecte de l'ajuda.

b) Quan s'incórrega en algun dels casos d'incompatibilitat de la beca establits en la base dotze.

3. En la tramitació dels procediments es garantirà en tot cas el dret d'audiència a la persona interessada.